سلامت و پزشكي سلامت و پزشكي .

سلامت و پزشكي

درمان هاي بواسير يا هموروئيد

درمان هاي بواسير يا هموروئيد
ليزر
امروزه انواع مختلفي از ليزر در درمان هموروئيد استفاده مي‌شود. از جمله ليزرهاي كم توان ؛مادون قرمز؛ ليزر دي‌اكسيد كربن. ليزر دي‌اكسيد كربن يا به اصلاح ليزر پرتوان يكي از بهترين و قطعي‌ترين روش‌هاي درمان بواسير است. بدون درد و خون‌ريزي است و عوارض جراحي باز را ندارد.
سنتي
درمان سنتي معمولاً شامل رژيمي غني از فيبر غذايي، نوشيدن مايعات به منظور حفظ ميزان آب بدن، داروهاي غيراستروئيدي ضد التهاب (NSAID)، حمام نشسته و استراحت مي‌باشد.اگر تحريك ايجاد شده‌است نشستن داخل آب گرم (وان يا لگن آب گرم)sitz bath روزانه چند بار هر بار به مدت ده تا پانزده دقيقه به كاهش تورم كمك كرده و منطقه گرفتار را تسكين مي‌دهد. نشستن در لگن (وان يا قصري) آب گرم در صورتي كه به‌دنبال دفع پيخال (مدفوع) باشد، بيشترين اثر را خواهد داشت. نوشيدن مايعات بيشتر نشان مي‌دهد كه نتايج بهتري به دست مي‌آيد، و مي‌توان با تغييرات رژيمي يا مصرف مكمل‌هاي فيبري نتايج بهتري گرفت. با اين حال شواهد كمي وجود دارد كه مزاياي استفاده از حمام نشسته را نشان مي‌دهد. در صورت استفاده بايد هر بار به مدت ۱۵ دقيقه انجام شود.
اگرچه بسياري داروهاي شيافي و موضعي براي درمان بواسير وجود دارد، اما شواهد اندكي براي تضمين استفاده از آن‌ها وجود دارد. داروهاي حاوي استروئيد را نبايد بيش از ۱۴ روز استفاده نمود، زيرا ممكن است باعث نازك شدن پوست شود.اكثر داروها حاوي تركيبي از عناصر فعال هستند. اين عناصر شامل اين موارد است: يك كرم محافظتي همچون وازلين يا اكسيد روي يك داروي مسكن همچون ليدوكائين و يك منقبض‌كننده عروق همچون اپي‌نفرين مي‌باشد. زردينه داراي فوايد مشكوك و احتمالاً عوارضي جانبي هستند. علائم آن معمولاً پس از بارداري برطرف مي‌شود؛ بنابراين درمان فعال را به بعد از زايمان موكول مي‌كنند.
براي اطلاعات بيشتر درمورده اين بيماري و بهترين روش درمان آن به وب سايت زير مراجعه نماييد:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۰:۲۹ توسط:jodyy موضوع:

كلينيك تخصصي درمان بواسير

بَواسير يا هِموروئيد (به انگليسي: Hemorrhoid) به به رگ هاي ورم كرده در مقعد، بواسير يا هموروئيد گفته مي شود.آن‌ها زماني‌كه متورم يا ملتهب مي‌شوند «بيمارگونه» يا همان بواسير[۳] مي‌شوند. آن‌ها در حالت فيزيولوژيك خود مانند بالشتكي مركب از مجراي سرخرگي- سياهرگي و بافت همبند عمل مي‌كنند.

علائم بواسير بستگي به نوع آن دارد.ايجاد فشار بيش از حد به رگ هاي ناحيه لگن و ركتوم مي تواند باعث بروز بواسير يا هموروئيد شود. بواسير داخلي معمولاً همراه با خونريزي مقعدي بي‌درد است، اما بواسير خارجي ممكن است علائم كمتري داشته‌باشد به طور كلي علت اصلي بواسير ناشناخته است اما دليل اصلي آن ميتواند يبوست باشد.

در مرحله ي اول درمان معمولا رژيم غذايي پر فيبر و استفاده از مايعات از راه دهان توصيه ميشود و در مراحل بعدي عمل جراحي توصيه ميشود 

تقريبا نيمي از افراد تا سن 5پنجاه سالگي به بواسير دچار ميشوند 

 

علايم‌ شايع‌ :

خونريزي: قبل يا بعد اجابت مزاج ممكن است لكه هايي از خون ديده شود 

وجود يك‌ برجستگي‌ در مقعد: حس كردن يك توده ي سفت 

علل‌ :

وارد آمدن‌ فشار مكرر به‌ سياهرگ‌هاي‌ مقعد يا راست‌ روده‌

عوامل‌ افزايش‌ دهنده‌ خطر

رژيم‌ غذايي‌ بدون‌ فيبر

نشستن‌ يا ايستادن‌ به‌ مدت‌طولاني‌

چاقي‌

يبوست‌

كم‌شدن‌ تون‌ عضلاني‌ در سنين‌ بالا

جراحي‌ راست‌ روده‌ يا پارگي‌ مجراي‌ تناسلي‌ به‌ هنگام‌ زايمان‌ و دوختن‌ آن‌

بيماري‌ كبدي‌

سرطان‌ روده‌ بزرگ‌

لواط‌

بالا بردن‌ فشار خون‌ در سيستم‌ سياهرگي‌ دستگاه‌ گوارش‌

 

 

پيشگيري‌ :

 

براي‌ اجابت‌ مزاج‌ عجله‌ نكنيد و در عين‌ حال‌ از زور زدن‌ و نشستن‌ طولاني‌مدت‌ در توآلت‌ خودداري‌ كنيد.

اگر اضافه‌ وزن‌ داريد، وزن‌ خود را كاهش‌ دهيد.

مقدار فيبر غذايي‌ را در رژيم‌ خود افزايش‌ دهيد.

روزانه‌ ۱۰-۸ ليوان‌ آب‌ بنوشيد.

به‌طور منظم‌ ورزش‌ كنيد.

فرادي كه مبتلا به بيماريهاي مقعد مي شوند تا مدتها از اين بيماري به خاطر خجالت در بيان آن رنج مي برند، در صورتي كه مراجعه نكردن افراد مبتلا به بيماريهاي نشيمنگاه به دكتر بعلت ترس و خجالت به پزشك فقط روند درماني آنها را سخت تر و پيچيده ترمي كند، در صورتي كه امروزه با پيشرفت چشم گير علم و تكنولوژي و درمان بيماريهاي ناحيه مقعد به راحتي در كمتر از يك ساعت به صورت سر پايي و بدون بي هوشي با بي حسي موضعي با روشهاي جديد از جمله ليزر كه امروزه در تمامي دنيا رايج شده است قابل درمان است و شما به راحتي مي توانيد بعد از عمل به محل كار خود ويا امور زندگي خود برگرديد،از اين رو بنده، دكتر عليرضا زارعي را بعنوان متخصص برتر در زمينه بيماري هاي همورئيد، شقاق ،فيستول، و كيست مويي به شما معرفي ميكنم .

دكتر شما ميتواند با يك معاينه ساده بواسير را تشخيص دهد البته در صورتي كه زير پنجاه سال باشيد انجام آزمايش هاي مكمل لازم نيست اما در كل بهترين روش براي دور ماندن از اين بيماري رعايت رژيم غذايي  پر فيبر و انجام ورزش منظم و پرهيز از پرخوري و نشستن طولاني مدت است 

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اين بيماري ميتوانيد به مطلب ويكي پديا در مورد بواسير مراجعه نماييد 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۰:۴۵ توسط:jodyy موضوع: