سلامت و پزشكي سلامت و پزشكي .

سلامت و پزشكي

درمان بواسير با رابر بند

عوامل زير باعث افزايش فشار در رگ هاي هموروئيدي مي شوند.

اين وضعيت ها اگر چه عامل بواسير نمي باشند، بلكه به عنوان ريسك  فاكتورهايي در ايجاد اين بيماري موثر هستند:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۶:۰۸ توسط:jodyy موضوع:

هموروئيدكتومي

برداشت هموروئيد (هموروئيدكتومي)

در بيماران مبتلا به هموروئيد تركيبي خارجي و داخلي علامت دار، كه به درمان هاي غير جراحي جواب نداده و يا اين گونه درمان ها برايشان مناسب نمي باشد، انجام مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۵:۲۱ توسط:jodyy موضوع:

بواسير يا هموروئيد چيست ؟

بواسير سياهرگ هاي آماس كرده هستند كه در بخش انتهايي راست روده و مقعد ايجاد ميشوند. گاهي ديواره اين رگ هاي خوني انقدر نازك ميشود كه متورم شده و به ويژه در زمان دفع دچار خارش ميگردند.

تصوير انتهاي روده بزرگ و بواسير داخلي و خارجي

تصوير انتهاي روده بزرگ و بواسير داخلي و خارجي

بواسير (هموروئيد) يكي از دلايل عمده خونريزي راست روده هستند، به ندرت خطرناكند و معمولا در چند هفته از بين ميروند. اما حتما براي اطمينان به پزشك خود مراجعه نماييد . همچنين براي درمان بواسير هايي كه از بين نميروند و يا دردناك هستند مي بايست به پزشك مراجعه كرد.

علائم هموروئيد
  • احساس ناراحتي ، خارش و يا درد در ناحيه مقعد
  • خونريزي به هنگام مدفوع
  • وجود برآمدگي هايي را در ناحيه مقعد

زمان مناسب براي مراجعه به پزشك

حتي اگر فكر ميكنيد كه خونريزي به خاطر بواسير است (بواسير خوني) حتما به پزشك خود مراجعه كنيد چرا كه اين اتفاق دلايل ديگري مانند پوليپ روده بزرگ ، كوليتيس ( آماس روده بزرگ ) ، التهاب مزمن بخش زيرين روده كوچك و تمام روده بزرگ ، ديورتيكول و يا سرطان باشد.
شقاق مقعدي همچنين دردناك بوده و باعث خونريزي ميشود ، از همين رو بهتر است كه هرچه سريعتر براي تشخيص درست و درمان به پزشك مراجعه نماييد .
چنانچه بواسيرتان خيلي دردناك بوده و يا پس از مدتي رفع نشد به پزشك خود اطلاع دهيد. پزشك ناحيه مقعد را مشاهده كرده و با انگشت و يا وسايل مخصوص داخل آن را معاينه مي نمايد. آنوسكوپ يك وسيله ميان تهي و داراي چراغ قوه است كه به پزشك كمك ميكند تا بخش پاييني راست روده را مشاهده كند.
پروكتوسكوپ نيز همانند آناسكوپ عمل ميكند با اين تفاوت كه به پزشك اجازه ميدهد تا بخش بيشتري از راست روده را مشاهده كند. براي تشخيص بواسير هاي داخلي و يا مشكلات ديگري كه منجر به خونريزي ميشوند به روش هاي ديگري نيز نياز است. سيگموئيدوسكوپ بخش پاييني روده بزرگ  و كولونسكوپ تمام روده بزرگ را نمايش ميدهد. هر دو داراي يك لوله انعطاف پذير و چراغ دار هستند كه وارد راست روده ميشود و عكس راديوگراف نيز نمايي كلي از داخل روده بزرگ به ما مي دهد .

بواسير داخلي و خارجي

بواسير داخلي متورم شدن رگ هاي درون كانال مقعدي  مي باشند و بواسير خارجي در اطراف دهانه مقعد ايجاد مي گردد. ممكن است هر دو حالت همزمان تشكيل شوند.

تصوير بواسير(هموروئيد) داخلي و خارجي

بواسير(هموروئيد)داخلي و خارجي

انواع بواسير (هموروئيد) داخلي درجه يك تا چهار

تصوير بواسير(هموروئيد) درجه 1

تصوير بالا بواسير داخلي درجه يك مي باشد كه به هنگام تحركات روده به درون كانال مقعدي صعود ميكند.

 

تصوير بواسير يا هموروئيد درجه دو

تصوير فوق بواسير داخلي درجه دو است كه به هنگام حركات روده از مقعد خارج مي شود و سپس دوباره به داخل باز مي گردد.

 

تصوير هموروئيد يا بواسير درجه سه و چهار

تصوير بالا نيز بواسير درجه سه و چهار را نشان مي دهد. بواسير درجه سه به هنگام حركات روده از مقعد خارج مي شود و مي بايست با انگشت به داخل برگردانده شود . بواسير داخلي درجه چهار به طور كلي از سوراخ مقعد بيرون است.

 

بواسيرهاي خارجي در زير پوست و اطراف ناحيه مقعد قرار دارند و به دليل وجود اعصاب زياد در اين ناحيه علاوه بر خونريزي دردناك هم هستند.
گاهي بواسيرهاي متورم بزرگتر شده و از اسفنگر مقعدي بيرون ميزنند . در اين حالت ممكن است بتوان آنها را به شكل برآمدگي هاي پر از آب صورتي مشاهده كرد و به هنگام دفع دردناكتر ميشوند .
بواسيرها معمولا به داخل باز ميگردند در غير اين صورت حتي ميتوان آن ها را به آرامي به داخل فشار داد.
در بواسير خارجي ممكن است لخته خون ايجاد شده و رنگ آن به بنفش يا آبي تغيير پيدا كند كه به آن ترومبوز گفته ميشود كه براي فرد بيمار بسيار دردناك بوده و ممكن است احساس خارش شديد به همراه داشته باشد. حتي پس از رفع لختگي ممكن است كمي پوست اضافه باقي بماند كه احساس خارش در اين ناحيه ناگزير خواهد بود.

علل

مي توان گفت كه اين بيماري ارثي است و افردي كه سابقه اين عارضه در خانواده آنها ديده شده باشد بيشتر مستعد اين بيماري هستند.
فشار زياد به ناحيه پاييني راست روده به دليل چاقي يا بارداري و يا بلند كردن يا هل دادن اجرام به هنگام فعاليت هاي روده ممكن است بر جريان خون اين قسمت تاثير گذاشته و منجر به تورم رگ ها شود .
احتمال بروز اين مشكل در افرادي كه مدت زيادي مي نشينند يا مي ايستند بيشتر است .
ناديده گرفتن يبوست يا اسهال ميتواند منجر به اين عارضه گردد . عطسه . سرفه و استفراغ ممكن است باعث حاد تر شدن شرايط گردند .

پيشگيري

فيبر مصرف كنيد . بهترين منبع فيبر ، سبزيجات، ميوه ها ،جو ، آجيل ، دانه و حبوبات هستند .
آب بنوشيد . از سفت شدن مدفوع جلوگيري ميكند . ميوه ها و سبزيجاتي كه فيبر دارند نيز داراي آب هستند .
ورزش كنيد . پياده روي به مدت نيم ساعت در روز به جريان خون و حركات روده كمك ميكند .
منتظر نمانيد.با توجه به شرايط پيش رو، از نگه داشتن مدفوع خودداري نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۱۴:۰۸ توسط:jodyy موضوع:

درمان زخم مقعد

علت اين بيماري، ايجاد خراشيدگي در پوست مقعد به دنبال اسهال طولاني مدت يا يبوست است . اين خراشيدگي باعث انقباض عضله داخلي مقعد مي شود واين انقباض باعث ايجاد درد شديد مي گردد.
علائم اين بيماري چيست ؟

 افراد مبتلا به اين بيماري معمولا” با درد هنگام اجابت مزاج مراجعه مي كنند و گاهي نيز از خروج چند قطره خون همزمان با اجابت مزاج شاكي هستند . بعضي از بيماران از درد شديدي كه چند ساعت پس ازاجابت مزاج تداوم دارد شاكي هستند . البته بايد بيماران بدانند كه عليرغم درد شديد و همراهي با خونريزي ، اين عارضه بيماري خطرناكي نمي باشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۱۱:۰۹ توسط:jodyy موضوع:

درمان بواسير

 درمان بواسير اصولاً براى برطرف كردن علايم هموروئيد با توجه به نوع و تشخيص پزشك متخصص، چندين روش درمانى وجود دارد: 

1- درمان طبيعي: معمولاً براى هموروئيدهاى خفيف توصيه مى شود كه عبارت است از كنترل يبوست با مصرف رژيم غذايى پر فيبر مثل ميوه جات و سبزيجات خام، كاهو، آلو، انجير، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئيد و استفاده از ملين ها و لگن آب گرم.

 2- درمان سرپايى : از آنجا كه روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بيمار، نياز به بيهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونريزى، ترشح، عفونت و از كارافتادگى همراه بوده و نياز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زيادى براى مهار بيمارى هموروئيد به روش هاى متعدد سرپايى از قبيل كوتر كردن، منجمد كردن، رابر بند ليگاتور و ساير روش ها بوده است. وليكن هيچكدام درمان قطعى براى تمام هموروئيدها نبوده و اكثر اين روش ها محدوديت هايى دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۰:۲۴ توسط:jodyy موضوع:

زخم مقعد

علت اصلي ايجاد زخم مقعد يعني يبوست را از بين ببريد، خوردن سبزي ها و ميوه هاي فراوان و يك تا دو قاشق روغن زيتون در روز، و خوردن يك ليوان شير يا آب ولرم در ابتداي روز مي تواند براي رفع يبوست و پيشگيري از زخم مقعد به شما كمك كند.روزي ۲ باربه مدت ۱۰ دقيقه در لگن آب گرم بنشينيد، آبي كه به اين منظور استفاده مي كنيد بايد تميز و گرم باشد ( در حدي كه باعث سوختگي نشود) اما نياز به ماده ضد عفوني يا جوشاندن آب نيست. پس از بلند شدن از لگن به آرامي خود را خشك نموده و از پمادي كه پزشك تجويز مي نمايد به مقدار كم فقط در ناحيه ابتداي مقعد(نه داخل آن) استفاده نماييد. ( معمولا پماد تريامسينولون يا هيدروكورتيزون براي اين مورد توصيه مي شود.)از يك مسكن مانند استامينوفن براي كاهش درد زخم مقعد استفاده كنيد زيرا درد شديد باعث گرفتگي عضله‌ي مقعد و تشديد زخم و شقاق مقعد مي شود.براي پيشگيري از زخم مقعد از خوردن غذاهاي محرك مانند فلفل، ادويه جات، چاي غليظ ، نسكافه و كاكائو خودداري نماييد.در صورتي كه درد و يا خونريزي زخم مقعد با اين اقدامات برطرف نشد در اولين فرصت به پزشك متخصص شقاق مقعد مراجعه كنيد تا اقدام لازم صورت پذيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۵۱:۲۲ توسط:jodyy موضوع:

كيست مويي

بيماري كيست مويي بيشتر در افراد پر مو ديده مي شودو بيشتر شامل حال كساني است كه شغلهاي نشسته دارند به همين علت به آن بيماري رانندگان هم گفته مي شود. بيشتر بيماران هنگامي مراجعه مي كنند كه كه مو وارد بدن شده و يك عفونت موضعي ايجاد كند و به فوليكوليت تبديل شده و بعد از آن به مرور زمان بصورت يك آبسه در آيد و موجب درد و توده پشت(بالاي شكاف باسن ) مي گردد. بيمار موقع نشستن درد دارد. در اين مرحله كه فاز حاد بيماري است،آبسه بايد تخليه شودو اينكار با بي حسي موضعي و شكاف روي آن و خارج كردن ترشحات و چرك صورت مي گيرد. و بيمار با دستور شستشوي روزانه مرخص مي شود . و در مرحله بعدي كه بعد از چند هفته است بيمار بايد جهت جراحي اصلي مراجعه كند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۵۰:۰۲ توسط:jodyy موضوع:

فيستول چيست؟

يك فيستول مقعدي، مجرايي است كه بين پوست مقعد و كپل از بيرون و كانال مقعد از داخل ايجاد مي­شود. انواع مختلفي از فيستول­هاي نسبتا ساده تا فيستول­هايي با شاخه­هاي پيچيده وجود دارد. بعضي از فيستول­ها مسئوليت كنترل عضلات روده را به­عهده دارند. هر فيستول در نوع خود جداگانه عمل مي­كند. شكل زير چند نوع مختلف فيستول را نشان مي­دهد.
براي يك فيستول مي­توان اعمال جراحي مختلفي انجام داد. در اين خصوص بايد با پزشك جراح خود صحبت كنيد تا ببينيد دقيقا چه نوع عملي براي فيستول­گذاري شما بايد در نظر گرفته شود.هدف از اين كار اين است كه در عين جلوگيري از باقي ماندن بخش عفوني در داخل شكم به آن بخش اجازه بدهيم تا بطور اساسي ترميم پيدا كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۴۷:۳۵ توسط:jodyy موضوع:

شقاق در كودكان

 بيماري‌هاي مقعد در كودكان به دو گروه اكتسابي و مادرزادي تقسيم مي‌شوند كه در بيماري‌هاي مادرزادي مقعد بسته مي‌شود اما با اينكه يك مورد در
هر سه هزار نوزاد ديده مي‌شود، اين بيماري جزء شايع‌ترين بيماري‌هاي مقعد نوزادان محسوب مي‌شود.
 در بيماري‌هاي اكتسابي نيز شقاق يا زخم مقعد از ديگر اختلالات شايع اكتسابي است.نكته مهم در بيماري شقاق، زخم موجود در قسمت خلفي انتهاي روده (ركتوم) است كه علامت شايع آن در هنگام اجابت مزاج و خونريزي است
كه اين علامت ممكن است با نشانه‌هاي ديگر بيماري‌ها اشتباه شوند كه روشن بودن خون و اختلاط آن با مدفوع نشانه مهم از اين بيماري است.شقاق مي‌تواند عوارضي به دنبال داشته باشد كه اينعوارض خود منجر به بيماري ديگر در فرد مي‌شود، يبوست از جمله اين عوارض است و به اين دليل كه كودك براي جلوگيري از درد و خونريزي هنگام دفع به صورت ارادي مدفوع را نگه مي‌دارد و از دفع آن خودداري مي‌كند باعث انباشته شدن مدفوع و جذب آب آن و سفت‌تر شدن و در نتيجه دفع بعدي دردناك تر و خونريزي در آن بيشتر مي‌شود كه در اين موارد در بررسيعلل يبوست كودك، حتما بايد مقعد وي مورد معاينه قرار گيرد. شقاق اغلب در كودكان با دارو درمان پذير است و در موارد كمي نياز به جراحي پيدا مي‌كند كه داروهاي تجويزي نيز اغلب داروهاي بي حس كننده مانند ليدوكائين و يك آنتي بيوتيك است ضمن اينكه قرار گرفتن براي دو تا سه بار در آب گرم به بهبود زخم كمك مي‌كند اما درمان اساسي آن توجه و درمان يبوست است كه مصرف غذاهاي فيبردار مي‌تواند كمك شاياني در اين امر كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۴۴:۴۹ توسط:jodyy موضوع:

كاشت مو به روش SUT

تكنيك (SUT) چيست؟در روش(SUT)  ديگر نيازي به تيغ جراحي، بيهوشي، به جا ماندن اسكار، برش  نبوده و هيچ گونه عوارضي نداشته ؛ مامي توانيم، به وسيله، دستگاههاي تمام اتوماتيك زير نظر متخصصين مجرب، برداشت و پيوند مو راتا  14000 هزار تار موي واقعي، كه 3 برابر نسبت به روشهاي قديمي مي باشد را انجام دهيم . همانطور كه در عكس هاي قسمت گالري ملاحظه مي كنيد. در اين تكنيك جديد شما شاهد خط رويش بسيار طبيعي و تراكم بسيار بالا هستيد، تا جايي كه هيچ كس قادر به تشخيص كاشت زنده و پيوند موي طبيعي شما نيست. ديگر مانند روش هاي سنتي (FIT) و (FUT) نيازي به جلسات مكرر، شاهد زمانه طولاني برداشت و كاشت مو و خستگي بيمار نمي باشيم. از جمله مزاياي اين تكنيك، بدون جراحي، خونريزي و درد، آن است شاهد هيچ گونه اسكاري چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهاي كاشته شده نمي باشيم، در اين متد مي توانيم، تراكمي سه برابري نسبت به روش هاي سنتي (FIT) و (FUT)  را انجام دهيم. كه  كاشت14000تار مو را در يك جلسه شاهد هستيم، همچنين لازم بذكر است اين تكنيك به روز ترين متد روز امريكا واروپا است. از مزاياي اين تكنيك طبيعي بودن خط رويش،  مهندسي آن توسط تيم مجرب كاشت مو ، تراكم بالاي مو در اين روش، انجام آن در يك جلسه ومشاهده كردن موهاي كاشته شده بعد از كاشت موي طبيعي كه بصورت يك سانتي است. همچنين در تكنيك كاشت موي (SUT ) پرطي و از بين رفتن فوليكولهاي برداشت شده به صفر مي رسند. زيرا طي يك فرآينده برداشت و فريز كردن فوليكولهاي موي شخص تمامي برداشت سالم مانده و توسط متخصص بصورت بسيار ظريف و با دقت بالايي در محل مورد نياز پيوند داده مي شوند، پس از انجام كاشت مو،  توسط دستگاهاي ليزري اين مركز، تحريك و رشد سريع مو، تقويت ورشد مجدد مو ها شخص را نيز  شاهد هستيم تكنيك (SUT ) موفق ترين روش كاشت مو بوده، واندازه تراكم مورد نياز ، توضيح داده شده توسط مشاورين اين مركز با نرم افزارهاي خاص به بيمار نشان داده مي شود.  شما عزيزان ميتوانيد عكس هاي قبل و بعد بيماران اين مركز را در قسمت گالري (SUT) ديده، تفاوت اين متد رابا ديگر متدهاي رايج مقايسه نمايدو تحولي در امر كاشت موي زنده و قابل رشد را كاملاً حس كنيد.
معمولا در يك جلسه چند تار مو مي‌توان كاشت؟ هر چه تراكم ميزان موهاي پشت سر شخص بيشتر باشد، تعداد واحدهاي فوليكول مو نيز بيشتر مي‌شود. ممكن  است مويي كه از پشت سر برداشته مي‌شود تك دانه و يا چند دانه‌اي باشد.

 

vanak.clinic /كاشت-موي-sut/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۳:۴۶ توسط:jodyy موضوع: